``The external and internal pressure left the Murdochs with a dilemma: Keep the networks' most valuable asset and hope to ride out the storm around him, or cut him loose and end the drama... The Murdochs abandoned a 2011 offer for Sky amid another scandal, the phone-hacking conspiracy perpetrated by employees of the Murdoch-owned News of the World tabloid in London. A parliamentary panel later declared Rupert and James Murdoch to be "unfit" to run a public company--a description they hoped would not be revived by regulators with the O'Reilly matter hanging over them.''

Comments: Be the first to add a comment

add a comment | go to forum thread